blog background
 
pieszy_miejski: Sytuacja pieszych i pasażrów w Poznaniu
piesi, MPK, pasażer, ZDM, ZTM, transport zrównoważony, RM
metka_epoznan
Przystanek przy Dworcowym - Zrobimy Dobrze Motoryzacji dba o przepustowość dla aut
ok
13
not ok
5
liczba odsłon: 1670

Wydawać by się mogło, że po interwencji nie byle jakiego radnego, ale samego szefa komisji bezpieczeństwa i porządku oraz przebudowaniu tego miejsca sprawa zostanie załatwiona od ręki. Niestety udało się znaleźć tylko miejsce na 2 dodatkowe pasy dla aut, a miejsce dla pieszych i pasażerów koncertowo spieprzono od nowa.

"Przewodniczący Komisji Krzysztof Skrzypinski poruszył problem wysepki dla pieszych przy przejściu przez prawoskręt z Mostu Dworcowego na ul. Roosevelta, naprzeciwko wejścia głównego Międzynarodowych Targów Poznańskich. Przejście dla pieszych z przystanku tramwajowego w tym miejscu podzielone jest na dwa etapy. Piesi zatrzymują się na wysepce, oczekując na światło przy przejściu przez prawoskręt. Ponieważ natężenie ruchu pieszego jest w tym miejscu duże (Targi, Dworzec Główny PKP), często dochodzi do sytuacji, że piesi nie mieszczą się na wysepce i przechodzą na czerwonym świetle. W opinii ZDM jedynym rozwiązaniem jest wprowadzenie jednego cyklu świateł przez jezdnię i dalej za wysepką przez prawoskręt. To ograniczy jednak przepustowość prawoskrętu."

Minęło trochę czasu i pozwoliłem sobie sprawdzić, jak dzielny radny działa zapytując:

Proszę o informację, kiedy ktoś z radnych pierdalnie w końcu ręką w stół i każe ZDM (bo chyba oni są od tego by działać zgodnie z wolą wybrańców ludu?):

1) Namalować przejście przez torowisko - na razie zgodnie z prawem nie ma tam jak przechodzić. Piesi musieli sobie sami dodatkowo udeptać asfaltowy żwirek.

2) Zlikwidować nieszczęsną wysepkę, namalować pasy na wprost do chodnika na moście dworcowym, wywalić jedną barierkę (może dwie) barierki przy wejściu na przystanek.

3)Zlikwidować słupy ze światła przejść

4)Zlikwidować przyciski do świateł (na razie i tak jest ich za mało, trzeba chodzić wzdłuż przejścia). Tak ustawić sygnalizację by ruch pieszych był komfortowy. Koniecznie tymczasowo dać zielone na przejściu z wysepki na przystanek w momencie gdy auta skrecają od kaponiery w lewo w Dworcowy. Na razie to patrole Policji dzielnie wlepiają tam mandaty..to jakieś kuriozum.

5)Przenieść sygnalizację z przed wejścia do MTP - albo może lepiej dać tam tabliczkę z napisem, że jest to pomnik głupoty ZDM. Sygnalizacja z ciągle zapalonym zielonym przez przejście dla pieszych przez "drogę"? gdzie nic nie jeździ...wow.

6) Odpowiednio poszerzyć przystanki likwidując pas ruchu

7) Dostawić przystanek dla tramwajów skręcających z Łazarza w Dworcowy

8) Wymalować przejście 

Zrobić cokolwiek bym miał przeświadczenie jako mieszkaniec ze w tym mieście rządzą wybrani przeze mnie reprezentanci, a nie banda skostniałych dyletantów z ZDM.


Odpowiedź Radnego "Realizacje niektórych inwestycji mogę skomentować tylko w ten sposób, że niestety nie wszystkie uwagi zgłaszane podczas posiedzeń komisji Rady Miasta brane są pod uwagę. W kwestii bezpieczeństwa na Moście Dworcowym Komisja Bezpieczeństwa i Porządku Publicznego będzie domagała się od zarządcy jak i od policji podejmowania działań poprawiających bezpieczeństwo w tym miejscu." Każe postawić pytanie po co mi Rada Miasta? Sam mogę się domagać, a podatnika kosztuje to mniej...

Wybornej klasy specjaliści udzielili też odpowiedzi, dlaczego nie będzie przystanku. Jak to działa w tej chwili nie wiadomo, pewnie liczba zapominalskich spadła. Trwają prace nad wyłączeniem jednej linii torowiska na potrzeby przyłączenia niezbędnego CH...

"Jak powiedział Rafał Kupś - zastępca dyrektora ZTM dla "Głosu Wielkopolskiego": Nie ma sensu uruchamiać linii, ponieważ byłaby zbyt duża... przerwa między przystankiem przy Dworcu Zachodnim PKP a następnym. To za daleko. Gdyby ktoś zapomniał wysiąść, musiałby wracać kawał drogi. Gdyby można było stworzyć jakiś przystanek pomiędzy, wtedy taka linia miałaby sens."

To nic, że dalej Roosevelta jest zwężona.. "Wysepka, na której mógłby powstać przystanek jest za wąska i nie spełnia norm technicznych. Rozważaliśmy propozycję utworzenia przystanku w tym miejscu, jednak nie możemy zabrać jednego pasa ruchu. Przy obecnym obciążeniu ruchu muszą być czynne dwa pasy ruchu na wprost i dwa w lewo - wyjaśnia Rafał Kupś, zastępca dyrektora ZTM. "

Ten kto zorganizował to miejsce w taki sposób, że idąc z PKP trzeba przekraczać 2x tą sama ulicę stojąc na światłach, wysepkach, szukając guzików do zmiany świateł przy mnogości przejść dla pieszych, moknąć na przystankach bez wiat, albo co gorsza drałować ileśset metrów bo nie chciało się przystanku postawić powinien tam stać na środku tak długo, aż nie wpadłby co należy zrobić.

Więcej zdjęć

 
WASZE KOMENTARZE[1]
avatarrb: Jestem zarówno pieszym, jaki rowerzystą i kierowcą samochodu osobowego. O ile zgadzam się, że w centrum ruch pieszy powinien mieć priorytet, to w tym miejscu mam co do tego poważne wątpliwości. Po pierwsze - Roosevelta i Most Dworcowy stanowią część pierwszej ramy komunikacyjnej, To nią mają się poruszać pojazdy mające dojechać do centrum Jeśli dajmy na to mam dojechać z Kaponiery w okolice Pl. Kolegiackiego mam użyć właśnie I ramy, a nie pchać się Św. Marcinem. Po drugie - układ komunikacyjny pieszych powinien uwzględnić fakt, że ruch odbywać się będzie także poniżej poziomu opisanej krzyżówki - w okolicach Dworca. W związku z tym naprawdę, w mojej opinii, najlepszym rozwiązaniem są przejścia podziemne łączące wysepki tramwajowe, chodniki na moście dworcowym i Roosevelta z poziomem ul Dworcowej.
dodano: Niedziela, 2012.11.18 15:05
ok
4
not ok
19
odpowiedz|usuń
avatarpieszy_miejski: Mam inne zdanie odnośnie przejść podziemnych. To temat na inną dyskusję. Na razie jeden argument: koszty. Rzuć okiem na ich kontrolę przeprowadzoną przez PINB "Jeśli chodzi o drugi zakres kontroli, obejmujący sprawdzenie aktualnego stanu technicznego - ustaliliśmy, że spośród 27-u skontrolowanych podziemnych przejść 14 jest w złym stanie technicznym. Oznacza to, że przejścia te, w mniejszym lub większym stopniu, wymagają natychmiastowej naprawy bądź remontu."
dodano: Niedziela, 2012.11.18 20:24
ok
11
not ok
3
odpowiedz|usuń
avatarrb: pieszy_miejski: Mam inne zdanie odnośnie przejść podziemnych. To temat na inną dyskusję. Na razie jeden argument: koszty. Rzuć okiem na ich kontrolę przeprowadzoną pr...
Chodniki w naszym mieście też w większości wymagają remontu, ale czy to argument za niebudowaniem ich?
dodano: Niedziela, 2012.11.18 23:23
ok
5
not ok
6
odpowiedz|usuń
~myslacy Poznaniak: Witam, kibicuje Pana inicjatywie. am tez prosbe aby zwrocil pan MPK uwage na mozliwosc uzywania glosnikow i mikrofonow w tramwajach i autobusach. Przez okres remontów kierowcy powinni informować pasażerów, gdzie mogą się przesiąść na jakie tramwaj lub autobus za tramwaj lub że tramwaj właśnie zmienił numerację. Podczas poprzedniego remontu torowiska na Hetmańskiej, gdy tramwaj 7 zmieniał się w 6 na Głogowska/Hetmańska ludzie głupieli, wyskakiwali z tramwaju albo biegli do motorniczego zeby powiedział im jak dojadą na rondo Jeziorańskiego. Naprawdę to chyba nie wymaga żadnych kosztów tylko dobrej woli. Będę wdzięczny za poruszenie tego tematu w MPK, ZTM jak i jako być może artykuł na epoznan.pl
dodano: Poniedziałek, 2012.11.19 10:10, IP:194.114.62.XXX
ok
8
not ok
0
odpowiedz|usuń
~Autor: rb: Jestem zarówno pieszym, jaki rowerzystą i kierowcą samochodu osobowego. O ile zgadzam się, że w centrum ruch pieszy powinien mieć priorytet, to w tym ...
Może jeszcze lądowisko? Ta krzyżówka to skandal i tyle. Wszystko "pieszy miejski" ładnie opisał. A takich absurdów w mieście jest więcej - generalnie każda większa krzyżówka (np. Królowej Jadwigii-Półwiejska-Dolna Wilda).
dodano: Poniedziałek, 2012.11.19 10:59, IP:81.15.211.XXX
ok
8
not ok
3
odpowiedz|usuń
~Lucek: ~myslacy Poznaniak: Witam, kibicuje Pana inicjatywie. am tez prosbe aby zwrocil pan MPK uwage na mozliwosc uzywania glosnikow i mikrofonow w tramwajach i autobusach. Prze...
Szczerze mówiac zastanawiam sie czy nie wyniesc sie do Wrocławia albo Warszawy. Wrocław, bo ma swietne władze, a Wawa to Wawa. Wiem, ze tam tez jest ogromny syf, ale jak slysze o tym, iz MPK robi przetarg na badanie jakosci połaczeń (a propo, czekałem dzis pol godziny na 71), kiedy pomysle jak dlugo na Dabrowskiego były imbecylne swiatła i mandaciki dla studentów, jak pomysle o arogancji władzy, kompletnym partactwie i braku inicjatywy, o ignorancji policji, która nie usuwa aut blokujacych torowisko czy buspasy, stwierdzam jedno. To miasto przyszłosci nie ma i nie bedzie miec. Papa
dodano: Poniedziałek, 2012.11.19 22:21, IP:79.173.5.XXX
ok
3
not ok
3
odpowiedz|usuń
avatarCharger: rb: Chodniki w naszym mieście też w większości wymagają remontu, ale czy to argument za niebudowaniem ich? ...
Są drogie w budowie i utrzymaniu, dodatkowo niewygodne dla pieszych. Dworzec i jego okolice to miejsca gdzie pieszy powinien mieć pierwszeństwo i maksymalne ułatwiania ze względu na to że zazwyczaj dźwiga bagaż. Osoba wysiadająca z tramwaju, autobusu i taksówki powinna mieć maksymalnei ułatwioną drogę do dworca i to chyba nie jest wielkie halo.
dodano: Wtorek, 2012.11.20 13:54
ok
3
not ok
3
odpowiedz|usuń
avatarrb: Charger: Są drogie w budowie i utrzymaniu, dodatkowo niewygodne dla pieszych. Dworzec i jego okolice to miejsca gdzie pieszy powinien mieć pierwszeństwo i mak...
Jestem pieszym i mają do wyboru przejście jak na Kaponierze bądź kwitniecie na pasach jak przy moście Teatralnym to wybieram przejście. Jest ono wygodniejsze. A jeśli ktoś twierdzi, że przy przejściu przez I ramę komunikacyjną pieszy powinien mieć bezwzględne pierwszeństwo to nie wie czym jest zrównoważony rozwój miasta. Strefa bezwzględnego pierwszeństwa dla pieszych leży wewnątrz I ramy, ale jej z definicji nie obejmuje. Zatem próba ograniczania ruchu na ul. Roosevelta, moście Dworcowym, Królowej Jadwigi czy Solnej to zaprzeczenie właśnie idei zrównoważonego rozwoju. A na dworzec i tak trzeba zejść na dół - pociągi są na poziomie ul. Dworcowej.
dodano: Wtorek, 2012.11.20 18:02
ok
5
not ok
6
odpowiedz|usuń
avatarpieszy_miejski: Jakbyś mógł przybliżyć mi co rozumiesz pod pojęciem zrównoważony to będę wdzięczny. "W transporcie zrównoważonym chodzi o minimalizację użycia środków transportu szkodliwych dla środowiska. Najprościej jest ograniczać liczbę wydzielanych szkodliwych związków występujących w spalinach. Chodzi jednak też o zmniejszenie skali niszczenia przestrzeni (szczególnie miejskiej) wskutek dominacji indywidualnego transportu samochodowego (wielkie parkingi lub pozastawiane samochodami chodniki). Środkami poprzez które można osiągnąć bardziej zrównoważony transport są: jazda (komunikacyjna, nie rekreacyjna) na rowerze, korzystanie z transportu publicznego, chodzenie pieszo, czy jazda jednym samochodem przez kilka osób, które mogłyby jechać osobno (zobacz: grupowe dojazdy). Wszystkie te działania mają na celu ograniczanie popytu na transport." LINK
dodano: Środa, 2012.11.21 15:46
ok
4
not ok
0
odpowiedz|usuń
avatarpieszy_miejski: Możesz też zechcieć uchylić uchwałę RM, mi jakiś wydaję się, że dobudowali jednak pasu ruchu wbrew postanowieniom: Ograniczanie dostępności samochodem Należy przyjąć, że nie można rozbudowywać układu ulic i systemu parkingów w dostosowaniu do rosnących potrzeb. Należy świadomie ograniczać możliwości korzystania z samochodów na najbardziej zatłoczonych obszarach. Narzędziem takiej polityki jest system płatnego parkowania, ograniczanie liczby miejsc parkingowych. Wprowadzane priorytety dla ruchu pieszego, rowerowego i komunikacji zbiorowej, kosztem ruchu i postoju pojazdów samochodowych, nie muszą być rekompensowane poprawą standardów dla tych pojazdów w innym miejscu (np. budową nowej ulicy w pobliżu).
dodano: Czwartek, 2012.11.22 18:57
ok
4
not ok
0
odpowiedz|usuń
DODAJ KOMENTARZ | Jesteś niezalogowany, Twój nick będzie poprzedzony ~zaloguj | zarejestruj
Liczba znaków do wykorzystania: 1000
Nie jesteś anonimowy, Twoje IP zapisujemy w naszej bazie danych. Dodając komentarz akceptujesz Regulamin Forum
Do poprawnego działania mechanizmu dodawania komentarzy wymagane jest włączenie obsługi ciasteczek.
avatar
PIESZY_MIEJSKI
pieszy_miejski.epoznan.pl
RSSsend_message
Komunikacja piesza jest najpowszechniejszą formą transportu i najmniej docenianą. Dawne miejsca i przestrzeń kontaktów społecznych są obecnie coraz częściej zawłaszczane przez pojazdy samochodowe. Pora to zmienić!
http://www.mpu.pl/studium2008/index.php?studium=148

Chodnik to moje królestwo! Mam serdecznie dosyć zapuszczania korzeni na światłach, przeciskania się na chodnikach, omijania dziur, słupów i reklam oraz wszędobylskiego hałasu samochodowego.Chcę spokojnie spacerować po mieście i uważam, że ten \"przywilej\" należy mi się jak psu kiełbasa.

Jestem też pasażerem. Uważam, że przystanki są za wąskie, niedostosowane do natężenia ruchu, a ja nie lubię być sardynką. Chcę móc sprawnie przesiadać się, a tramwajem jechać, nie stać.

Domagam się rozpoczęcia realizacji polityki transportowej uchwalonej w 1999 roku przez Radę Miasta Poznania:
Ograniczanie dostępności samochodem Należy przyjąć, że nie można rozbudowywać układu ulic i systemu parkingów w dostosowaniu do rosnących potrzeb. Należy świadomie ograniczać możliwości korzystania z samochodów na najbardziej zatłoczonych obszarach. Narzędziem takiej polityki jest system płatnego parkowania, ograniczanie liczby miejsc parkingowych. Wprowadzane priorytety dla ruchu pieszego, rowerowego i komunikacji zbiorowej, kosztem ruchu i postoju pojazdów samochodowych, nie muszą być rekompensowane poprawą standardów dla tych pojazdów w innym miejscu (np. budową nowej ulicy w pobliżu
POLECANE STRONY
https://www.facebook.com/piesi?ref=...
ARCHIWUM WPISÓW
ITS(priorytety dla tramwajów) na Kaponierze i Teatralce do poprawki (14 paź 2018)
Braki kadrowe MPK, a ustawienie świateł (zdanie prezesa Tulibackiego) (13 wrz 2018)
Czuję się oszukany ITSem (11 lut 2018)
Przystanek przy Dworcowym - Zrobimy Dobrze Motoryzacji dba o przepustowość dla aut (18 lis 2012)
Korki tramwajowe - czyli dlaczego płacisz więcej za bilety ZTM (5 lis 2012)
Zdjęcie: Natalia Cofta